części samochodowe

Jeśli borykamy się z problemem gaźnika, to prawdopodobnie łatwo poradzi sobie z tym problemem dobry gaźnikowiec. Porwała się twoja piękna tapicerka? Bez większego trudu i wysiłku naprawi ją tapicer. Gorzej natomiast, jeśli potrzebujemy konkretnych części do samochodu.

Problem części do starego samochodu

Bez bezcennego doświadczenia oraz znajomości z użytkownikami podobnych aut do naszego, może być trudno znaleźć interesującą nas część. Jednak to co w Polsce do niedawna było niemalże niemożliwe, dziś jest jedynie kwestią odpowiedniej ceny.

Jeśli znamy choć jeden, popularny język obcy, możemy bez trudu skontaktować się z którąś z wielu zagranicznych firm, które specjalizują się w handlu, produkcji oraz sprzedaży części do starych aut.

Jedne skupiają się na jednej lub wielu markach, inne oferują tylko opony, jeszcze inne przykładowo radia. Części do bardziej popularnych aut są ciągle dostępne na giełdach czy też aukcjach w internecie. Radzimy zaczynać poszukiwania właśnie od popularnych modeli – używania i naprawiania starego auta niestety należy się  odpowiednio nauczyć. Opony do staroci jak i koła były w przeszłości wysokie i wąskie – obecnie jest dokładnie inaczej.

Gdzie kupować?

W przeciętnym sklepie nie ma już nawet co liczyć na znalezienie opony do Syreny. Jednak nie wolno się poddawać! W Niemczech z powodzeniem funkcjonują firmy zajmujące się sprzedażą opon do starych samochodów. Nawet w Polsce pojawiają się takie opony, sprowadzane specjalnie na zamówienie przez małe firmy z zachodu. I tak najlepiej skontaktować się jednak z niemiecką hurtownią osobiście, bo wychodzi to o wiele taniej.

opony samochodowe

Zabytkowe ogumienie jest z pewnością drogie. Za jedną oponę zapłacimy nawet 1000 zł, a czasem i więcej. Może z czasem będą one tańsze, przykładowo gdyby firma Michelin uruchomiła produkcję krótkich serii starych rozmiarów.

Jazda 30 lub też 40 letnim autem, a także jego odbudowa, w polskich warunkach jest najlepsza w przypadku aut produkowanych w przeszłości w Polsce. Sporo części mechanicznych dostępnych jest nadal w sklepach wyspecjalizowanych w obrocie częściami i akcesoriami do Fiatów, Polonezów.

Największy problem stanowią natomiast blachy i elementy wnętrza, czyli przykładowo emblematy itp. Dość dużo ofert jest dostępnych na portalach internetowych. W praktyce jednak właściciele takich aut często zbierają części na zapas, co ułatwia ich późniejsze użytkowanie.

Zachodni klasyk

Dla autoryzowanych serwisów niektórych marek, czyli przykładowo BMW czy Mercedesa, auta z lat 70. to bardzo młode samochody. Ceny usług są niestety zaporowe, ale o części zawsze warto pytać. Do niektórych aut dostępne są jeszcze niemal wszystkie części. Osoby znające języki obce mogą bez trudu korzystać z serwisów internetowych.

Chcesz zdobyć prawdziwego oldtimera? Musisz niestety mieć sporo pieniędzy, przyda się też znajomość sztandarowych języków obcych. O części do niemieckich aut zdecydowanie najlepiej pytać w Niemczech, do angielskich, analogicznie w Wielkiej Brytanii.

Ogłoszeń sprzedaży, a także firm dorabiających tego typu elementy warto szukać w zagranicznych gazetach skierowanych dla fanów zabytkowych aut lub w internecie, gdzie ogłaszają się tego typu firmy.

Skup samochodów używanych

Takich firm jest już bardzo dużo na polskim rynku, a ich oferta jest bardzo rozbudowana i szczególnie atrakcyjna dla klienta. Skupy samochodów zajmują się najczęściej odkupywaniem samochodów które są prawie nowe i całkiem sprawne, jak i aut uszkodzonych oraz powypadkowych. W takim miejscu można też kupić części do mało popularnych lub też starych aut.

Na przestrzeni lat skupy samochodów gromadzą najróżniejsze auta jak i ich części. Osoba chcąca pozbyć się uszkodzonego auta, często udaje się do skupu, aby sprzedać taki wrak na części i przynajmniej częściowo odzyskać jego koszt. I to jest miejsce dla nas!

W Polsce znajduje się wiele skupów samochodów, dlatego najlepiej udać się tam w pierwszej kolejności, kiedy poszukujemy jakiejś części do starego auta. W ten sposób nie będziemy musieli się gimnastykować w poszukiwaniach czyści w  Niemczech i Anglii, ponieważ nasz rodzimy rynek może nas miło zaskoczyć.